Interní audity

INTERNÍ AUDITY


Aplikace slouží k provádění a sledování auditů uvnitř firmy. Může být napojena na databáze „Neshody“ a  „Zlepšování“, ve kterých se pracuje s výstupy auditů. Základním schématem aplikace je program auditů na celý rok. Tvůrce si vytvořený program nechá schválit nadřízeným.

Ukázku práce s databází naleznete zde.

Jednotlivé položky programu jsou tvořeny ‚Příkazem k auditu‘, kde jsou určeny např.:

    • Oblast auditu
    • Typ auditu
    • Prověřované procesy
    • Kritéria auditu
    • Cíl auditu
    • Vedoucí auditu atd.

Před proběhnutím auditu je vytvořen podrobný „plán auditu“, ve kterém jsou specifikovány procesy a účastníci auditu.

Mezi vybrané stěžejní vlastnosti patří:

    • přehledné uspořádání jednotlivých auditů
    • různé pohledy dle nastavených kritérií
    • kontrolní seznam otázek, které slouží k celkovému vyhodnocení prověřovaného procesu
    • zpráva z auditu se vytvoří automaticky podle záznamů, lze ji upravit
    • zprávu, ale také plán auditu, lze přenést do MS Excelu

Po skončení auditu, pokud se všichni zúčastnění shodli na jeho hodnocení, mohou být výsledky – neshody a doporučení – exportovány do aplikací ‚Neshody‘ a ‚Zlepšování‘, kde s nimi lze dále pracovat.

Z hlediska možností parametrizace je aplikace uzpůsobena například k těmto nastavením:

    • nastavení jednotlivých fází auditu dle potřeb konkrétní firmy
    • provázání aplikace s produkty MS Office
    • tisk dokumentů přes MS Office