Salesforce: Změna jazyka v prostředí

Salesforce je sofistikovaným systémem, který primárně slouží pro kvalitní řízení vztahu se zákazníky a dobrý přehled všech obchodních procesů v rámci daného podniku. Pro nového uživatele bude jistě seznámení se s architekturou a ovládáním platformy náročným úkolem a zabere nejeden večer poctivého studia. Salesforce je ve svém továrním nastavení programován v anglickém jazyce. Pro našince, kteří nevládnou kvalitní jazykovou výbavou, může tato překážka způsobit nemalé zdržení se na cestě k posbírání dobrých schopností uživatele. Potrápit se mohou i jazykově vybavení uživatelé, kteří však neznají anglické ekvivalenty technických pojmů, které jsou platformou prošpikovány. Jak změnit jazyk, to si ukážeme níže.

Salesforce je celosvětově používanou platformou a jazyková podpora systému patří k základním devízám. Pro změnu jazyka je však potřeba udělat několik kroků v nastavení systému.

V nastavení je nabízeno několikero nejběžnějších světových jazyků. Pro změnu platformy do českého jazyka je nutné doinstalovat příslušný jazykový balíček, který následně nastavíme jako systémový.

V této kapitole se naučíme jak změnit původní anglický jazyk na naši mateřštinu.

Protože společnost, která vlastní licence pro Salesforce, může operovat v mezinárodním prostředí, má možnost každý z obchodníků použít svou vlastní jazykovou výbavu, která neovlivní nastavení jiných uživatelů.

Jazyk se v prostředí Salesforce mění v nastavení přihlášeného uživatele. Po kliknutí na profil uživatele a jeho nastavení (Settings), jazyk změníte v záložce Language & Time Zone (viz obrázek č.2). Čeština však není v „čisté“ verzi a budete ji muset doinstalovat. No problem. 🙂

Přidání jazykových balíčků se provádí přes systémové nastavení. Do nastavení klikněte na ozubené kolečko a klikněte na Setup. V základní nabídce nastavení napište do vyhledávače frázi Language. Klikněte na Language Settings. Zde zaškrtněte možnost „Enable end-user languages – Help and Setup are not translated in end-user languages“. V poli dostupných jazyků označte češtinu a kliknutím na šipku přesuňte jazyk do zobrazovaných jazyků. Klikněte na tlačítko Save a nastavení si uložte.

Vraťte se na úvodní obrazovku a znovu se přesuňte do nastavení uživatele podobně jako v prvním kroku. Znovu vyberte záložku Language & Time Zone. Když kliknete na otevírací seznam Language bude na posledním místě čeština. Vyberte češtinu a nastavení uložte. Prostředí se následně promění do českého outfitu.

Voalá…Prostředí Salesforce je nyní v českém jazyce. Pokud budete chtít jazyk kdykoliv změnit, uděláte tak totožným postupem.

Posted in:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *