Salesforce a jeho vlastní sociální síť – Chatter

Salesforce má i svou sociální síť nazvanou Chatter, která důmyslně nabízí různorodé informace ze Salesforce ve formě informačního proudu. Takto vidíme, že daná zakázka se posunula do nového stavu, schůzka s klientem přinesla nové informace, váš kolega se ptá na zkušenosti z implementace nového produktu. Toto všechno je vám servírováno na základě toho, do jakých skupin patříte, na jaké zakázce pracujete, které klienty spravujete. Vše dle toho, jak jste nastavili při implementaci Salesforce.

Co lze publikovat v Chatteru?

  1. Příspěvek – napíšete text, vložíte soubor, přidáte link. Standardně jako na Facebooku. Chcete-li na příspěvek upozornit další osoby, do textu vložíte jen @ a jméno osoby či skupiny. 
  2. Změny polí na dokumentech – příkladem může být změna stavu Příležitosti ze stavu Nabídnuto na stav Objednáno. Tyto změny se v objevují automaticky s tím, že admin aplikace určuje, které změny polí budou zobrazovány v Chatteru.
  3. Tvorba nového záznamu – přímo v Chatteru můžete vytvářet nový úkol, kontakt, příležitost. S minimem kliků se dostanete přímo k akci a ještě o tom dáte vědět ostatním osobám.
  4. Rychlé akce – přímo z Chatteru můžete provést rychlé akce, například schválení záznamu.
  5. Otázky – v systému můžete veřejně pokládat otázky, když vás zajímá něco, co by mohl vědět někdo z kolegů.
  6. AnketyChatter má v sobě zakomponované i ankety, pokud potřebujete zjistit názory lidí na různé firemní agendy. 

Kdo vidí moje příspěvky?

To, kdo vidí vaše příspěvky nebo naopak jaké příspěvky vidíte vy, je dáno několika nastaveními. Ty si spravujete buď nad celým systémem nebo jen pro konkrétní příspěvky. 

  1. Uživatele – můžete sledovat jednotlivé vybrané uživatele, ke kterým se přihlásíte.
  2. Skupiny – často je výhodnější sledovat celé skupiny uživatelů než každého jednotlivě. Zajímavostí je, že takto můžete sledovat nejen interní uživatele, ale třeba i zákazníky.
  3. Záznamy – můžete sledovat i změny na konkrétních záznamech, jako například danou firmu nebo zakázku. Chatter je dostupný i na každém záznamu a tehdy se vždy zobrazí příspěvky související s tímto záznamem, což zvyšuje jeho přehlednost.

Email notifikace

Upozornění na nové záznamy a změny v Chatteru si můžete nechat posílat emailem. Abyste nebyli zahlceni emaily, rozsah notifikací je možné regulovat při implementaci:

  1. Jen pro Příspěvky, Líbí se mi, Komentáře, Zmínky, Zprávy atd.
  2. Interval notifikací může být denní, týdenní nebo nikdy.
  3. Dále lze nastavit, jestli můžete odpovědět či komentovat přímo zasláním emailu bez nutnosti otevírat Salesforce.

Posted in:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *