NET.Notes Desktop: Posílání SMS zpráv z aplikací

Je mnoho způsobů, jak s námi může aplikace komunikovat. Pokud sedíme u počítače je pravděpodobné, že primární zdroj informací je pro nás počítač samotný. Co však když chceme dostávat informace, když k počítači přístup nemáme? Co více, když nemáme například ani přístup k firemní síti nebo internetu? V praxi vznikají mnohé situace, kdy potřebuje dostávat upozornění a to jak v nejkratší době a s velkou dostupností. Pro mnohé tyto případy je optimální použití automatického zasílání SMS zpráv, které nás zastihnou na našem mobilním zařízení i když nemáme mobilní data či jiné internetové připojení. 

Pro zasílání SMS zpráv z aplikací existuje nespočet služeb, které za poplatek SMS zprávy doručují. Pokud bychom chtěli více vnitrofiremní řešení (tzn. neplatit externímu doručovateli SMS zpráv), jednou z možností je využití bezplatné služby https://smsgateway.me, která k odesílání SMS využívá fyzické zařízení (mobilní telefon) zákazníka.

Služba je založena na následujícím principu

  • uživatel / aplikace si vytvoří v dané službě zdarma svůj účet. 
  • jako komplementární prvek se na mobilní zařízení, které bude odpovědné za odesílání SMS zpráv, nainstaluje aplikace
  • po instalaci mobilní aplikace a přihlášení vytvořeným účtem dojde k přidělení ID zařízení, potřebné pro programové posílání SMS zpráv
  • samotné odeslání SMS zprávy z aplikace se provádí prostřednictvím RESTové webové služby, které krom přihlašovacích údajů specifikujeme, přes jaké mobilní zařízení, na koho a jakou SMS zprávu chceme zaslat. Mobilní aplikace periodicky kontroluje seznam zpráv k odeslání, které na serveru služby čekají a provede jejich stažení a odeslání běžnou SMS. 
  • k odesílání je tak používáno vlastní mobilní zařízení, čímž máme tuto věc pod kontrolou jak z technického, tak z finančního hlediska. Zbývá tak již jen domluvit s našim firemním operátorem nějaký výhodný, na SMS zaměřený tarif 🙂

Možnosti využití automatického zasílání SMS zpráv

  • zasílání notifikací z informačního systému běžným uživatelům například mimo pracovní hodiny
  • ověřování přihlašování do informačního systému prostřednictvím zaslání kontrolního kódu formou SMS (2 fázová autentizace)
  • zasílání notifikací o kritických stavem v IT systémech

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *